Öğrencimin ÇARŞAFLI ANNELERİYLE – 1 Bölüm   Leave a comment

Merhabalar. Ben İstanbul/Pendikten Bahadır Cem. Pendikte Özel bi okulda rehber öğretmeniyim. Evliyim. Okulda öğrencilerin rehberlik işleriyle ilgileniyorum. Bazen gerekli olduğunda öğrencilerin evlerine gidip ailesiyle birebir görüştüğüm oluyor. Murat isminde 6. sınıfa giden bir öğrencim var. Babasının yaşı 60 tan fazla. Neyse, Muratın derslerinde son günlerde gerileme olmuştu, birde kavga edince babasını çağırdım. Okulda görüştüm. Müsait zamanda evede gitmek istediğimi söyleyip gönderdim babasını. 3-4 gün sonra babası aradı beni eve gelmem için. Bende okuldan sonra Muratı servise bindirmeyip arabama aldım ve evlerine gittik. Evde babası karşıladı. Anneside kapıdan sadece başını uzatıp hoşgeldiniz dedi. Yüzü kapalıydı zaten göremedim. Annesinden 1-2 dakika sonra başka bi kadın geldi, onunda yüzü kapalıydı, hoşgeldin deyip gitti. Babasıyla konuştum biraz. Sonra yemek için masaya geçtik. Annesi ve diğer kadın yemekleri getirdiler. İkiside adamın gözüne bakıyorlardı. Adam oturun dedi, oturdular. Kadınlar sofrayı toplarken adama sordum annesi hangisi diye. Adam gösterdi. diğer bayan akrabanız mı dedim, adam gülerek; o benim iki numara hocaa dedi. Nasıl yani dedim. Ben 3 evliyim dedi. Birinci karıdan 6 çocuk var, ikinci doğuramadı kısır çıktı, üçüncüdende sadece Murat var dedi. Ben çok şaşırdım. Hepsi berabermi yaşıyor dedim. Yok hepsinin evi ayrı, ama bu ikisini aynı köyden aldım, uzaktan akrabalar, arasıra birbirine gelip giderler, zaten ikincisinden bi hayır yok, karı kısır, attım bi eve veriyorum cebine parasını yaşıyor kendisi dedi. Benim çok acayibime gitmişti. O akşam orada işim bitti. Çıkarken ikinci karısının bana bi bakışı vardı, çok etkilendim. Ama orada kalmıştı! aradan 2-3 hafta geçti, Muratın durumu hala düzelmemişti. Babasını aradım, telefona annesi çıktı. Durumu izah ettim, tamam geliriz okula dedi. Ertesi gün okulun güvenliği aradı, hocam iki tane çatşaflı bayan sizinle görüşmek istiyor diye. Aldım odama. Yüzlerini açtılar. Muratın annesiyle adamın ikinci karısıydı gelenler. Murat hakkında annesine durumu izah ettim. Annesiyle konuşurken diğer kadın gözlerini bi an bile ayırmadı benden. Ben bişey sorabilirmiyim merak ettim dedim. Kadın buyurun dedi. Evliliğinizi anlatırmısınız dedim. Kadın şaşırdı, nasıl yani dedi. Kocanız 3 evliya onu dedim. Kadın başladı anlatmaya. Adam Muşlu. Kadınlarda. Kadının (3. eş, ismi saadet) babasının borcu varmış adama, ödeyememiş, kızını vermiş. İkincininde (2. eş, ismi zahide) durumu ona benzer. Muratın annesi yani saadet 27 yaşında, diğeri yani zahide 33. saadetin bi çocuğu olmuş. Zahide kısır olduğu için çocuk olmamış. Adamın ilk karısından 6 çocuğu varmış. İlk karıya çok ilgili, saadete az ilgili, zahideye ise hiç ilgi göstermezmiş. Hatta bir yıldır zahidenin evine uğramamış. İkiside çok mutsuz, ama yapacak bişeyleri yok. Kaç yıldır istanbuldalar ama mahallelerinden ve Pendik çarşıdan başka bi yer bilmiyorlar. Ayrılırken Saadet telefonumu istedi. Korkarak verdim. Nihayetinde evli biriydim. Aradan 1 hafta geçti, okuldayken telefonuma mesaj geldi. Mesajda “sizinle özel bi konu görüşebilirmiyim” yazıyordu. Aradım, kimsiniz dedim, ben zahide dedi. Bi an tanıyamadım. Muratın büyük annesi dedi. Ben tanıdım buyrun dedim. Sizinle görüşeceim şeyler var dedi. Ben ne konuda dedim, oda murat hakkında dedi. Ben okuldayım gelin görüşelim dedim. Kadın olmaz eve gelmeniz lazım dedi. Ben olmaz dedikçe kadın ısrar etti, çok önemli bi konu dedi. Ben adresi aldım, okuldan çıkınca gelirim dedim. olur dedi. Okuldan çıktım gittim eve. Kapıyı açtı, bu sefer kapalı değildi, başına öylesine bi örtü örtmüştü, oturduk, başladı anlatmaya. siz iyi birine benziyorsunuz anlatayım derdimi dedi. ben anladım bi bok olduğunu ama dinledim genede. kadın kocasının ilgisizliğinden bahsetti. 2 yıldır hiç ilişkiye girmediğini falan söyledi. ben önce kendimi tuttum ama, eşim hamile olduğu için iki aydır bende açtım, o yüzden dinledim. daha önce hiç yapmadığım birşeydi. Devamını ikinci bölümde anlatacam, orada görüşürüz…

Posted 26 Mart 2011 by haberturkx in Hikayeler

Tagged with , , , ,

Bir Cevap Yazın

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

